Skip to main content

Monteurs werven met TikTok in 5 stappen - DBBL Media

monteurs werven met tiktok_1

Ben je op zoek naar een manier om succesvol monteurs te werven? Er is een schreeuwend tekort aan deze specialisten en dat maakt het lastig om in de monteursbranche personeel te vinden.

Wil je nieuwe monteurs werven dan is het belangrijk om je met je bedrijf te onderscheiden. Maar hoe val je nu op in de massa? Dit kan door een nieuwe manier om personeel te zoeken en dat is met het gebruik van TikTok. Een uitstekende strategie daarvoor is monteurs werven met TikTok!

Ontdek hier waarom dat zo is en pas voor een succesvolle werving het vijfstappenplan voor monteurs werven met TikTok toe. Zo simpel kan het zijn.

🧐 Waarom monteurs werven met TikTok?

Het is belangrijk dat je een groot bereik hebt als je op zoek bent naar monteurs voor je bedrijf. TikTok heeft in Nederland een bereik van miljoenen mensen en van die groep is het aantal actieve gebruikers met een leeftijd tot 35 jaar het grootst. Er zijn daarnaast steeds meer 35plussers die op TikTok zitten, zodat je kan nagaan dat je in een klap met TikTok ook veel monteurs bereikt.

Een ander voordeel is dat het social media platform een uitstekend algoritme heeft. Wat dit betekent? De kans is groot, dat monteurs die op zoek zijn naar een baan of in deze branche al werkzaam zijn, je wervingsvideo ook daadwerkelijk zien. Het is zelfs mogelijk om bij het plaatsen van video’s je doelgroep te specificeren. Dit is handig als je bijvoorbeeld op zoek bent naar monteurs in een bepaalde leeftijdsgroep om deze aan je bedrijf te binden.

Maak je gebruik van TikTok om monteurs te werven dan profiteer je bovendien van het effect van extra zichtbaarheid. Zelfs als er monteurs zijn die je video zien, maar niet direct op zoek zijn naar een baan, plant je toch een zaadje in het hoofd. Of je wervings filmpjes zijn zo goed dat een kijker zich aangesproken voelt en direct bij je bedrijf gaat solliciteren. Bovendien is het social media platform laagdrempelig om zo op een toegankelijke manier van alle voordelen te profiteren.

monteurs werven met tiktok_2

✅  Monteur werven met TikTok voordelen

  • Groot bereik
  • Doelgroep aanspreken
  • Extra zichtbaarheid creëren
  • Laagdrempelig
  • Geavanceerde analyse tools van TikTok

Meer weten over de voordelen en nadelen als bedrijf op TikTok? Lees dan deze blog!

💡 Monteurs werven met TikTok in 5 stappen

Ben je overtuigd van de mogelijkheden en voordelen om monteurs te werven met TikTok? Volg dan het onderstaande stappenplan om succesvol aan de slag te gaan.

Stap 1: Bepaal je doelgroep

Door je doelgroep te bepalen, heb je de mogelijkheid om daar specifiek op in te spelen. Je kan bijvoorbeeld rekening houden met wat je doelgroep leuk vindt om te zien. Dit doe je door de interesses als uitgangspunt te nemen. Ben je bijvoorbeeld op zoek naar jongere monteurs of wil je ook oudere monteurs aanspreken om deze voor je bedrijf te werven?

Stap 2: Speel in op Trends

Er zijn steeds meer bedrijven die van TikTok gebruikmaken om personeel te werven. Daarom is het van belang om onderscheidend te zijn, maar vooral ook om op te vallen. Een ideale manier om je video in de kijker te spelen, is door met TikTok trends rekening te houden. Wij helpen je alvast graag een handje door je een actueel overzicht te bieden van TikTok trends van deze week. Aan de hand van de trends is het onder meer mogelijk om een concept te bedenken en ontwikkelen dat aansluit bij de doelgroep waar jij je met je bedrijf op richt.

Stap 3: Post regelmatig

Het is niet voldoende om eenmalig een TikTok filmpje voor het werven van monteurs op TikTok te plaatsen en het daar maar bij te laten. Misschien dat je geluk hebt, maar de kans is groot dat je video niet het succes biedt dat je verwacht. Het is juist belangrijk om bekendheid op te bouwen met video’s van je bedrijf en een goede strategie toe te passen. Om echt succes te boeken en monteurs bij je bedrijf te laten komen werken, is het aan te raden om meerdere keren per week een video te posten.

Stap 4: Analyseer je content met geavanceerde TikTok analytics

TikTok heeft niet alleen een uitstekend werkend algoritme en optie om je doelgroep te specificeren, maar verzamelt ook alle data. Deze informatie die gebaseerd is op de kijkers van je video’s is goud waard. Je hebt namelijk de mogelijkheid om met TikTok analytics alle geplaatste content te analyseren. Op deze manier ontdek je onder meer welke video’s voor het grootste succes zorgen en welke videocampagne minder effectief is gebleken. Je meet dus als het ware je succes op TikTok aan de hand van statistieken.

Stap 5: Pas je content aan op basis van de analytics

De verzamelde informatie van TikTok analytics biedt inzicht en de mogelijkheid om je content voor het werven van monteurs te optimaliseren. De statistieken laten je onder meer zien wat de trending posts zijn geweest van de afgelopen week. Je hebt ook de mogelijkheid om inzicht te krijgen in het aantal vind-ik-leuks van een bepaalde video. Zo verkrijg je ook informatie over de verkeersbron (waar komt de kijker vandaan) net als van de afspeeltijd van de video. 

Uiteraard wil je eveneens graag weten wat het aantal weergaven van je video is geweest. Dit is zichtbaar net als het aantal TikTok volgers en het aantal profielweergaven. Je krijgt er vanzelf handigheid in op welke manier je content kan aanpassen op basis van TikTok analytics. De statistieken spreken daarbij voor zich en als je ziet dat je succesvolle video’s hebt, weet je wat je te doen staat om minder goed presterende video tot een hoger niveau te brengen.

Conclusie

TikTok is een social media platform dat het onderscheid kan maken in jouw succes om monteurs te werven. Het is zonde om het videokanaal links te laten liggen, want daarmee sluit jij je eigen bedrijf als het ware af voor een grote doelgroep.

Het is belangrijk om daar te vissen waar de vissen zwemmen. In dit geval is dat op TikTok waar monteurs onderdeel uitmaken van de miljoenen gebruikers die er actief op zijn. Vind je het lastig om TikTok video’s te maken of heb je daar helemaal geen tijd voor? DBBL Media helpt jouw bedrijf graag professioneel en met een succesvolle aanpak op het gebied van monteurs werven op TikTok.

Robbert Krol
Creative Director

Meer informatie?

Bekijk hier onze diensten, waar we je vertellen hoe wij je bedrijf verder helpen met het aanspreken van je doelgroep. Een plan op maat? Neem vrijblijvend contact op.

Plan kennismaking

DBBL Media | Content Creator

Groeien op TikTok?
Doe de gratis TikTok scan en ontvang quick wins en strategie binnen 48 uur!
  • Volledig vrijblijvend
  • Strategieën om je doel te behalen
  • Binnen 48 uur in je mailbox
Groeien op TikTok?
Doe de gratis TikTok scan en ontvang quick wins en strategie binnen 48 uur!
  • Volledig vrijblijvend
  • Strategie om je doel te behalen
  • Binnen 48 uur in je mail
Hoe kunnen wij je helpen? ✨
Hoi! Hoe kan ik je verder helpen? ✨
Groetjes Bas!